/

ondertitel

 


Welkom bij Ravot Resort Riel

 

Het diervriendelijke en gastvrije kleinschalige dierenpension en dagverblijf in het groen, waar uw hond(en) en kat(ten) zich prima kunnen vermaken met hun vrienden! 

Wij vinden het belangrijk dat uw huisdier de ruimte heeft om te ravotten, maar dat hij/zij ook de rust bij ons ervaart en op zijn tijd een knuffel krijgt. 

Zo werken wij optimaal aan het welzijn van uw hond of kat.

In samenwerking met, zo mogelijk, uw eigen dierenarts, houden wij de gezondheid van onze gasten nauwlettend in de gaten, zodat u met een gerust hart uw huisdier bij ons kunt achterlaten!

Wij zijn in het bezit van het vakbekwaamheidbesluit “Houders van dieren” en wij zijn aangesloten bij branchevereniging Dibevo. 


Wij volgen regelmatig de laatste ontwikkelingen.


Dierenpension  

De honden of katten die bij ons vakantie komen vieren of om een andere reden bij ons verblijven, kunnen een groot deel van de dag heerlijk buiten en/of binnen spelen onder toezicht, met soortgenoten van verschillende rassen  en grootte. 

Voor honden is er een groot omheind uitdagend terrein. Bij slecht weer is er een centrale speelplaats binnen. 

Er zijn comfortabele ruime binnenkamers met vloerverwarming die in de zomer kan koelen. ’s Nachts heerst er rust doordat alle dieren binnen slapen.


Voor de pups die bij ons verblijven houden wij rekening met extra voedingstijden en aangepaste rusttijden. 

De senioren krijgen onze speciale aandacht en een rustig verblijf.

Voor logies dienen de honden ouder dan 6 maanden te zijn.


Voor katten is er een afgeschermd verwarmd binnenverblijf (de cattery) en een uitdagende buitenlounge.

Katten zijn welkom vanaf een leeftijd van 4 maanden.

 

Hondendagverblijf

U kunt uw hond in de ochtend komen brengen naar onze locatie in Riel.

Voor honden is er een groot omheind uitdagend terrein. Bij slecht weer is er een centrale speelplaats binnen.                                                                    Er zijn comfortabele ruime binnenkamers met vloerverwarming die in de zomer kan koelen.

Tussen de middag rusten de honden binnen.

Op het eind van de middag haalt u uw hond weer op. 

Voor de pups die bij ons in de dagopvang komen, houden wij rekening met extra voedingstijden en aangepaste rusttijden. 

Voor de dagopvang dienen de honden ouder dan 3 maanden te zijn, zodat ze hun volledige vaccinatie hebben gehad.

Wij hebben een overdekte stalling voor uw hondenfietskar.


Over ons

Eigenaar Gert heeft vele jaren in de logistiek gewerkt voordat hij zijn passie volgde. Deze ervaring komt hem goed van pas, want een dierenpension runnen is naast veel liefde geven, ook een hele logistieke operatie! 

Eigenaresse Annelies heeft ruime ervaring in de gezondheidszorg, daarom is dit, naast de dagelijkse werkzaamheden, haar aandachtsgebied in het pension. Zij is ook gecertificeerd chipper.

Al vanaf onze jeugd hebben wij honden en katten gehad.

Daarna vingen wij in vakantietijd al honden op van familie en vrienden, voordat wij een dierenpension startten.

Onze zonen en hun partners, hebben de liefde voor dieren met  de paplepel ingegeven gekregen, zij springen graag bij in een drukke periode.

 

Dierenarts

Uw dierenarts kan, indien nodig, geconsulteerd worden door ons. U wordt hierover vooraf geïnformeerd.


Trimservice

Een vaste gediplomeerde trimster kan, als u dat wil, uw hond trimmen tijdens zijn/haar verblijf bij ons.

 

Badgelegenheid

Uw hond kan gewassen worden door ons, bij een verblijf vanaf 14 dagen is dit als service bij de prijs inbegrepen.

Wij voeren hondenbrokken (lam/rijst), en kattenbrokken (steri-fit met verminderde blaasgruis vormende mineralen), beiden van een kwaliteitsmerk. 

Voor katten is er iedere avond een bakje vlees of vis.

Ook een lekkere snack wordt door ons verstrekt!

Heeft uw huisdier speciale voeding, dan mag u uw eigen voer meebrengen.

Er is een ziekenboeg en een quarantaineruimte aanwezig, mocht uw huisdier ziek worden tijdens zijn/haar verblijf.

Het is mogelijk om een rondleiding te krijgen, dat doen wij alléén op afspraak, op een rustig moment.                                                                   

Er wordt geen selectie gemaakt op ras, maar op gedrag, daarom laten wij alle honden eerst een halve dag op proef komen om ze te observeren op sociaal gedrag. Dit dagdeel komt, indien het komt tot een boeking, voor onze rekening.


ALGEMENE VOORWAARDEN

  • Bent u benieuwd hoe het met uw dier tijdens zijn/haar verblijf gaat? Belt u gerust, maar graag buiten de openingstijden voor halen en brengen zodat wij de tijd voor u kunnen nemen. Voor foto's en filmpjes van uw huisdier, zie Instagram (besloten account)
  • Wij nemen contact met u op wanneer er met uw dier problemen mochten voordoen.
  • Wanneer uw hond of kat een dierenarts nodig heeft schakelen wij die in, naar eigen inzicht.
  • Eventuele dierenartskosten zijn voor rekening van de eigenaar.
  • Dieren met ziekteverschijnselen zoals overgeven, diarree, hoesten, snotteren of lusteloos zijn, kunnen helaas niet komen tot de ziekteverschijnselen over zijn, of het moet zijn dat er een schriftelijke verklaring van de dierenarts is gegeven dat de aandoening niet besmettelijk is voor andere dieren.
  • Uw hond of kat moet vrij zijn van ongedierte. Constateren wij toch ongedierte, dan behandelen wij en worden de kosten doorberekend.
  • Alle eigenaren van de dieren die naar ons komen krijgen een intake-gesprek waarin o.a. de verplichte toegediende inentingen worden gecontroleerd, neem hiervoor uw inentingsboekje mee. Eventuele medicijnen worden door ons toegediend volgens de afspraken die wij   zorgvuldig met u doornemen en vastleggen.
  • Gedurende het verblijf moet het inentingsboekje bij ons aanwezig zijn voor de inspectie. 
    Hond: de enting tegen de ziekte van Weil (nr 6 in het boekje) is verplicht en moet jaarlijks gegeven worden.                                                          De entingen tegen parvo ( nr 3) , hondenziekte (nr 4)  en leverziekte (nr 5)  wordt tegenwoordig na het eerste jaar om de 3 jaar gegeven.                  De enting tegen kennelhoest (nr 7 en/of nr 8) is aan te raden en daarvoor kunt u het beste contact opnemen met uw dierenarts.                          Kat: twee keer in de drie jaar een kleine cocktail (niesziekte), éénmaal in de drie jaar een grote cocktail (niesziekte en kattenziekte). Wilt u twee dagen voor een verblijf bij ons, uw katten een vlooienbehandeling geven?
  • De pensionhouder is niet aansprakelijk voor gewond raken, ziekte, of overlijden van het in bewaring gegeven dier.
  • Indien gewenst en mogelijk, kan de verblijfsduur worden verlengd indien er plaats beschikbaar is, tegen het normale dagtarief.
  • Mocht uw huisdier een dieet hebben, dan kunt u uw eigen voer meebrengen, dat kost niets extra. Wij kunnen hiervoor ook geen korting geven. 
  • Om uw dier op zijn gemak te stellen en om de thuissituatie na te bootsen kunt u een eigen deken of mand (op eigen risico) meebrengen.
  • Wij kunnen helaas geen honden plaatsen die loops zijn. Honden en katten die niet gecastreerd zijn (ouder dan 1 jaar) moeten wij ook helaas weigeren. 
  • Bij nieuwe gasten willen wij graag beoordelen of zij sociaal genoeg zijn om bij ons te kunnen verblijven. Daarom bieden wij een halve dag proef aan. Indien het meteen daarna tot een boeking komt, is dit voor onze rekening.                                                                                             
  • Indien een dier niet door de eigenaar wordt opgehaald, wordt de eigenaar geacht afstand te hebben gedaan van het huisdier, waardoor de pensioneigenaar gerechtigd is er verder over te beschikken. Er wordt 10 dagen afgewacht, want er kunnen zich onvoorziene omstandigheden hebben voorgedaan.  Wordt een dier dan alsnog opgehaald, dan worden de extra dagen alsnog bij de eigenaar in rekening gebracht.                                                                                                                                                                                                                                                               Wij hanteren verder de algemene voorwaarden voor dierenpensions van branchevereniging Dibevo. Algemene voorwaarden dibevo - dierenpensions 1 av / januari 2019                                                                                                                                                                                     Artikel 1 – Definities
  • In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
    Dierenpension: De natuurlijke of rechtspersoon en zijn medewerkers, hierna te noemen de ondernemer, die zijn bedrijf maakt
    van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gastdierenen lid is van de Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo
     te Amersfoort.
    Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de ondernemer een pensionovereenkomst aangaat of wil aangaan.
    Gastdier: Het huisdier van de consument, waarvoor een pensionovereenkomst wordt/is gesloten.
    Pensionovereenkomst: De overeenkomst tussen de ondernemer en de consument, waarbij de ondernemer zich verplicht het gastdier
    gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de consument te betalen prijs.
    Pensionovereenkomst op afstand: Elke pensionovereenkomst waarbij tot en met het
    sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie
    op afstand, waarbij de ondernemer het systeem daartoe heeft georganiseerd.
    Verzorging: De door de ondernemer uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van het welzijn van het gastdier.
    Huisvesting: Het tijdelijk ter beschikking stellen van gebouwen, kennels en/of terrein ten behoeve van het verblijf en de
    verzorging van het gastdier.
    Reservering: De afspraak tussen de ondernemer en de consument om het gastdier gedurende een overeengekomen periode
    huisvesting te verlenen in het dierenpension tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het dier geldende tarief.
    Vaccinatie: De op het moment van de pensionovereenkomst geldende vaccinatieverplichtingen, waarover de ondernemer
    de consument informeert en waaraan de consument moet voldoen.
    Machtiging: Een door de consument aan de ondernemer schriftelijk verstrekte volmacht, die de ondernemer verplicht om
    voor rekening van de consument deskundige (veterinaire) hulp in te roepen wanneer er duidelijke symptomen zijn dat het welzijn van het 
    gastdier  in gevaar is.
  • Artikel 2 – Toepasselijkheid
    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument met betrekking tot de huisvesting van een gastdier in een dierenpension.
    Artikel 3 – Het aanbod
    1. De ondernemer brengt een aanbod mondeling, dan wel schriftelijk/elektronisch uit.
    2. Het aanbod omvat in elk geval de volgende onderdelen:
    – de periode waarvoor de gevraagde reservering geldt;
    – de prijs en de wijze van betaling hiervan;
    – de in de sector vereiste vaccinaties;
    – de gevallen waarin de huisvesting van het gastdier kan worden geweigerd;
    – de zorg van de consument om de naam van een contactpersoon en/of de
    eigen dierenarts door te geven voor spoedoverleg in bijzondere omstandigheden;
    – de vermelding van de naam van de dierenarts/dierenkliniek die de ondernemer zal inschakelen wanneer het welzijn van het gastdier dit nodig
    maakt;
    – de vermelding van het aanwezig zijn van een quarantaineruimte een isolatieruimte en een ruimte voor zieke (geen besmettelijke) dieren, dan   
    wel de mogelijkheid deze ruimtes in te richten;– de vermelding van het bestaan van de op de overeenkomst van toepassingzijnde algemene voorwaarden.                                                                                                                                                                                                                   3. Een schriftelijk aanbod wordt voorzien van een dagtekening en is onherroepelijk gedurende dertig dagen nadat de consument het aanbod heeft ontvangen.                                                                                                                                                                                                                        4. Het schriftelijke/elektronische aanbod gaat vergezeld van een exemplaar van
  • deze Algemene Voorwaarden.
    Artikel 4 – De overeenkomst
    1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod.
    2. Na totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de consument schriftelijk
    of langs elektronische weg een bevestiging hiervan, eventueel in de vorm van
    een factuur.
    Artikel 5 – De prijs en de prijswijzigingen
    1. De prijs die de consument moet betalen wordt vastgelegd in de gesloten
    overeenkomst. De prijs bevat de kosten van verzorging, voeding en huisvesting
    van het gastdier en de verschuldigde btw.
    2. Optredende prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt
    gesloten en het moment waarop deze wordt uitgevoerd zijn niet van invloed
    op de overeengekomen prijs.
    3. Het tweede lid is niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien, zoals verhoging van de btw.
    4. Bij een overeengekomen verlenging van de huisvesting van het gastdier geldt
    dezelfde prijs per dag als de overeengekomen prijs voor de periode dat het
    gastdier al in het pension zat.
    Artikel 6 – De aanbetaling
    Nadat de pensionovereenkomst tot stand is gekomen, kan de ondernemer een
    aanbetaling vragen van € 50,00 per hond, € 25,00 per kat en € 10,00 per vogel of per klein knaagdier.                                                               
    Wanneer een van deze bedragen hoger zou zijn dan de totaal te betalen pensionprijs omdat voor slechts een korte periode wordt gereserveerd, wordt de aanbetaling verhoudingsgewijs aangepast.
  • Artikel 7 – De betaling
    1. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling van het nog openstaande bedrag, onder aftrek van een eventueel gedane aanbetaling, plaats  in contanten direct bij beëindiging van de pensionovereenkomst. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank- of girorekening of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
    2. Het vervroegd afhalen van het gastdier geeft geen recht op gedeeltelijke
    teruggaaf van de pensionprijs, tenzij partijen anders overeengekomen zijn.
    3. De consument ontvangt een bewijs van betaling van de ondernemer.

  • Artikel 8 – Niet-tijdige betaling
    1. De consument is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. De ondernemer zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de consument de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
    2. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald
    en de consument stemt niet in met voorlegging aan de Geschillencommissie, conform artikel 17.4, kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. Deze kosten zijn onderworpen  
    aan wettelijke grenzen. De ondernemer is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.
  • Artikel 9 – De annuleringsregeling
    Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:
    – Annulering tot 2 maanden vóór het ingaan van de overeenkomst: de aanbetaling
    – Annulering tot 1 maand vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de prijs
    – Annulering tot 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst:75% van de prijs
    – Annulering binnen 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs.
    algemene voorwaarden 
    bestemd voor dierenpensions die lid zijn van de Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo.                                                    Deze Algemene Voorwaarden van de Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo treden in werking op 1 januari 2019.                                              De voorwaarden zijn gedeponeerd onder nummer 40506478 bij de Kamer van Koophandel te Amersfoort.                                                                  Algemene voorwaarden dibevo - dierenpensions 2 av / januari 2019
  • Artikel 10 – Rechten en plichten van de ondernemer
    1. De ondernemer verplicht zich om conform de gesloten pensionovereenkomst
    gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen verzorging en huisvesting te verlenen op een wijze, zoals het een vakbekwame  ondernemer betaamt.
    2. De ondernemer zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de consument ten aanzien van de huisvesting en verzorging van het gastdier. Voor zover die wensen afwijken van de gebruikelijke gang van zaken,
    worden deze schriftelijk vastgelegd en ter kennis gebracht van een ieder die betrokken is bij de huisvesting en verzorging van het gastdier.
  • Artikel 11 – Verantwoordelijkheden en plichten van de consument
    1. De consument moet, uiterlijk bij aanvang van het verblijf van het gastdier aan de ondernemer alle gevraagde informatie verstrekken, die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het huisdier. Dit zoveel mogelijk onder overlegging van de op die informatie betrekking hebbende documenten.
    2. De consument is verplicht bij het ondertekenen van de pensionovereenkomst, doch uiterlijk bij de aanvang van het verblijf van het gastdier in   het dierenpension, het bewijs af te geven dat het gastdier de op dat moment in de sector vereiste vaccinaties heeft ondergaan. Voor honden betreft dit in elk geval de ziekte van Carré en parvovirusinfectie en voor katten betreft dit in elk geval
    infectieuze gastroënteritis en niesziekte.
    3. De consument is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens  
    of het verstrekken van onjuiste gegevens over het gastdier, tenzij dit de consument niet is toe te rekenen.
  • Artikel 12 – Ziekte van het gastdier
    1. Op basis van een vooraf daartoe door de consument afgegeven machtiging is de ondernemer verplicht om bij ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden daarvan) de in het aanbod genoemde dierenarts/dierenkliniek te consulteren. Verder is de ondernemer verplicht om in dat  
    geval al die maatregelen te nemen, die hem in de gegeven situatie juist voorkomen. De hieraanverbonden kosten zijn voor rekening van de consument.                                                                                                                                                                                                                      2. Wanneer blijkt dat voor het herstelproces van het gastdier kostbare veterinaire maatregelen nodig zijn, wordt dit gemeld bij de consument of bij de door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de hiermee verbonden contacten, ondanks alle pogingen daartoe, niet vlot tot   stand kunnen komen en als gevolg daarvan een eventuele vertraging optreedt in de behandeling van het gastdier, kan de ondernemer dit niet worden toegerekend.                                                                                                                                                                                                          3. De ondernemer mag, na consultatie en op voorschrift van de dierenarts/dierenkliniek, het gastdier kalmerende of andere medicamenten (laten) toedienen.                                                                                                                                                                                                                        4. De ondernemer is bij teruggave van het gastdier aan de consument verplicht schriftelijk melding te maken van met ziekte samenhangende bijzonderheden bij het gastdier tijdens het verblijf. Van het raadplegen van een dierenarts wordt in het verslag in elk geval melding gemaakt.
  • Artikel 13 – Overlijden van het gastdier
    1. De ondernemer stelt na het overlijden van het gastdier de consument of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. De consument, die zelf over het stoffelijke overschot van het overleden gastdier wil beschikken, kan dit binnen 1 week na de mededeling van de ondernemer op een afgesproken plaats ophalen.
    Gebeurt dit niet, dan zal de ondernemer het stoffelijke overschot via de destructie laten verwijderen.
    2. Indien het gastdier tijdens het verblijf in het dierenpension overlijdt, kan de ondernemer door een dierenarts sectie laten verrichten.
    De ondernemer zal de consument of de door deze aangewezen contactpersoon vooraf in kennis stellen van een voorgenomen sectie.
    De kosten van de sectie komen voor rekening van de ondernemer.
    3. De consument kan:
    – sectie laten verrichten op zijn overleden gastdier door de eigen dierenarts,
    indien de ondernemer besluit geen sectie uit te voeren;
    – door de eigen dierenarts een contraexpertise naar de doodsoorzaak laten uitvoeren.
    In beide gevallen komen de onderzoekskosten en andere kosten voor rekening van de consument.
    4. Op verzoek van de consument kan de ondernemer zorgdragen dat het stoffelijke overschot op kosten van de consument wordt gecremeerd of begraven.
  • Artikel 14 – Gevolgen van het niet nakomen
    van de pensionovereenkomst
    1. Indien de consument zich zonder bericht niet op de in de pensionovereenkomst overeengekomen aanvangsdatum met het gastdier bij het dierenpension meldt, is de ondernemer:
    – niet verplicht om de gereserveerde ruimte nog langer voor de consument
    beschikbaar te houden;
    – gerechtigd om 100% van de pensionprijs voor de gereserveerde periode inrekening te brengen.
    Bovenstaande geldt niet als het de consument niet is toe te rekenen.
    2. Indien de consument zonder bericht het gastdier niet binnen 1 week na beëindiging van de pensionovereenkomst bij het dierenpension ophaalt, zal de ondernemer de consument aanmanen om het gastdier op te halen. Die aanmaning geschiedt per aangetekende brief met bericht van ontvangst. Een kopie van deze brief wordt gezonden naar de eventueel door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de consument, dan wel de contactpersoon, binnen 2 weken na ontvangst van de brief geen gevolg geeft aan de sommatie, heeft de ondernemer het recht het gastdier naar een gecertificeerd
    asiel te brengen. De consument blijft daarbij steeds gehouden om de uiteindelijke pensionprijs (d.w.z inclusief de periode van verlenging) te betalen, vermeerderd met de eventuele asielkosten.
    3. Voor het geval er in het dierenpension geen opnamecapaciteit meer is op het
    moment dat de consument zich op de in de pensionovereenkomst overeengekomen aanvangsdatum met het gastdier bij het dierenpension meldt, is de ondernemer verplicht zorg te dragen dat er binnen een redelijke termijn na het tijdstip van aanmelden een goede opvang voor het gastdier geregeld is.
    De consument wordt hiervan op de hoogte gesteld.
  • Artikel 15 – Aansprakelijkheid
    1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan hem of aan personen in zijn dienst,
    dan wel aan personen die in zijn opdracht incidenteel werkzaamheden verrichten, is toe te rekenen. Voor een vergoeding van de schade die het gevolg is van de tekortkoming van de ondernemer of aan personen in zijn dienst, komt de consument in aanmerking mits de consument binnen   
    30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan de ondernemer kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot ten hoogste het bedrag van de factuurwaarde van de door ondernemer geleverde dienst.                                                                                                 2. De ondernemer zal de consument of de eventueel door hem aangewezencontactpersoon, in geval van onvoorziene omstandigheden, hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.                                                                                                                                                                             3. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door  onaangepast of afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.                                                                                                                                                                                                                      4. De ondernemer is tegenover de consument niet aansprakelijk voor doorandere gastdieren aangerichte schade aan persoonlijke bezittingen, die de consument in het dierenpension achterlaat vanwege de gehechtheid daaraan van het gastdier.
  • Artikel 16 – Klachten
    Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven bij voorkeur schriftelijk of elektronisch tijdig doch  
    uiterlijk binnen 14 dagen na het verstrijken van de pensionovereenkomst worden ingediend bij de ondernemer. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de consument zijn rechten verliest.
  • Artikel 17 – Geschillen
    1. Geschillen tussen consument en ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van de pensionovereenkomsten kunnen zowel door de consument als door de ondernemer worden voorgelegd aan Dibevo Geschillencommissie Gezelschapsdieren, Postbus 94, 3800 AB Amersfoort.
    2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer             
    heeft ingediend.                                                                                                                                                                                                            3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan heeft de consument 3 maanden, na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, de tijd om deze klacht schriftelijk of in een andere, door de Geschillencommissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig te maken.                                                                                                                                                                                                                         4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen, dat hij zich na het verstrijken van de genoemde termijn vrij zal voelen het geschil bij de burgerlijke rechter aanhangig te maken.                                                                                                                                                   5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van het voor haar geldende reglement. Op verzoek wordt dit reglement toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie hebben het karakter van een bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding (het zogenaamde klachtengeld) verschuldigd.                                                                                                                                                                6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.
  • Artikel 18 – Nakominggarantie
    De Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo staat voor de consument borg voor
    de nakoming van het door de Geschillencommissie gewezen bindend advies. 
  • Artikel 19 – Afwijking van de Algemene Voorwaarden
    Individuele afwijkingen moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en de consument worden vastgelegd.

 

Geldig vanaf 25-12-2021